alihua

Alla inlägg under januari 2013

Av Alexandra - 22 januari 2013 17:54

Åh idag har min älskade syster och Lykke varit här! Så himla mysigt varje gång. Idag hade Elin med sig fika och lagade mat till oss. GOD MAT! Bakpotatis och lax med en supergod röra till! 

   

Dagens stora uppgift var att rensa ur badrummet, och jag lyckades göra det. Vad bra det känns nu. SÅ MYCKET PRODUKTER till hud och hår. Herre säger jag bara! Men nu är det gjort! Under tiden snosade Elin med Almis och Lykke. 

   

Jag och Lykke rusade omkring, jag vet inte riktigt vad det var för någon lek? Men busig var hon kan jag lova! ÄLSKADE LILLA VÄN.
Så smart hon är alltså, som det här: Jag satt med Almis och matade i soffan, Lykke kröp upp och skulle vara med och mysa. Jag skulle vrida rätt henne så tog tag i armen. Lykke säger då: "Men hallå, ta det luuugnt". 

 

SEMLOR!!!!

 

Av Alexandra - 21 januari 2013 22:13

Idag har min älskade mamma varit här under förmiddan, vi drack kaffe och hade lite mys med Almis i soffan. Sen fick vi ett tok-ryck och rensade lägenheten inför flytten. Alltså jag säger bara... VAD SKULLE JAG GÖRA UTAN MIN MAMMA? Det är som att hon känner av när jag skulle behöva en extra liten knuff. Jag är så tacksam över att ha min mamma. 


Annars då? Vi har snosat och sovit hela kvällen jag och Alma. Saknat Adam och ätit lite choklad. Sett på Bröllopsduellen som spelades på 4an. Nu ska vi krypa ner i sängen, och imorgon får vi kul-besök av kusin Lykke och moster Elin!!!!!!!


 
 
Nu är det över en månad sen vi trodde att bebis ville komma ut! Men så blev det inte, en lång väntan har vi haft därefter. Och nu är hon snart 2 veckor redan! KONSTIGT, hur tiden kan vara så oändlig för att plötsligt gå i högsta hastighet! 

Av Alexandra - 20 januari 2013 21:47

Allting har verkligen bara rullat på den senaste tiden. Vad mysigt det är att ha en liten bebis som man får bry sig om! Vi mår!


Känslorna går verkligen upp och ner i allt som är just nu dock. Min morfar som inte längre finns hos oss, och Alma som har kommit till oss! I fredags var morfars begravning som var så himla fin, men så konstigt det känns. Saknaden är stor.


Idag åkte Adam till jobbet, och vad jobbigt va?! Första gången jag är ensam med lilla Almis. Vi har en riktig myskväll i soffan idag :')


 
 

Av Alexandra - 17 januari 2013 00:48

Ja, mina damer och herrar. ÄNTLIGEN är bäbos född, och det blev en liten flicka! Alma. Och det är helt otroligt att det redan har gått en vecka. Så nu är vi inne i den klassiska bebis-bubblan med sömn lite när som helst på dygnet, mycket blöjbyten, mata mata mata(!), och framför allt massa mys och snos i soffan.

Vi väntade ju så, och nu är hon äntligen häääär! Det är helt otroligt att det var den här fina, alldeles underbara lilla tjejen som gömde sig där inne. LYCKA!

Av Alexandra - 7 januari 2013 15:08

Jag hängde läpp när jag vaknade i morse, hade faktiskt lite hopp om att jag skulle ligga på BB och krysta under förmiddagen. Men ack nej, istället sitter vi här i soffan med TV på i bakgrunden. Adam fixade gofika.

 

Jag sitter mest och tittar ner på magen som är riktigt livlig idag, frågar när bebisen har tänkt sig att komma ut. Men jag får inte direkt något svar. 

 

Adam kom hem med ett paket idag, en ny dator!!! Den gamla gick i sönder. Och ja, fan vad man är i behov av en dator alltså. 

 

Så nu sitter jag och tar tid på mina fina små värkar, som antagligen bara är dessa eviga förvärkar. Var 10 minut, på pricken. Vi väntar otåligt på s.m.ä.r.t.a

     

Av Alexandra - 7 januari 2013 10:47

Huuur lääänge kan man få vänta egentligen? 11 DAGAR! BF+11 dagar. Ni förstår om jag lider nu va? Vi alla trodde väl att bebisen skulle komma liiiite tidigare. Men jag antar att den måste få hitta sin dag! Efter allt som har varit så är det väl trots allt bra att den ligger kvar där inne. Men nuuu är det ok att komma ut! Tycker jag i alla fall.

Så vad gör vi i all denna väntan då? Jo vi tittar på tv, ritar, lagar mat, går ut på promenader, försöker prata ut bebisen, längtar!

Av Alexandra - 5 januari 2013 19:27

JAAANIIII. Dagarna går dom, snart har vi klarat av ÄNNU en dag med bäbos i min mage. Koooom uuut. Jag tjatar och tjatar men hen lyssnar ej.

SÅ idag har Adam lagat mat åt mig, IGEN. Belgiska våfflooor! Jag har ritat. Adam packar ner saker i lådor inför flytten som ska ske snart(!). Vi har varit ute och promenerat, gått upp för den jobbigaste trappan(!).

Nu ligger jag bara här i soffan och är smått deppig över att det inte verkar bli någon tur till BB idag heller. Meeeen, det veet maaan juu aaaaldriiig!

För övrigt finns det såååå mycket jag vill göra! Jag vill åka till stan. Gå på IKEA. Hämta ut mitt paket från ICA i byn längre bort. Prova sängar och inskaffa en ny. Gå ut och njuta av en promenad. Umgås med folk. Krypa ur denna gravid-koma.

Men just nu väntar jag bara på att klockan ska bli åtta så att jag kan plocka fram chipsen och se på Arn.

Av Alexandra - 4 januari 2013 16:52

När man tror att den sista energin är tagen så finns det alltid lite, lite kvar att norpa av. Varför ska jag vara gravid så himla länge för? Varför kan inte bebisen bara bestämma sig för att komma ut. NU!!!

Igår var jag på MVC igen. Och jag kan berätta att jag låg här hemma och grät i floder kvällen innan. Bara för att det kändes så himla jobbigt att behöva gå på ett till besök. Tidigare har ju detta varit något roligt, men bebisen ska ju vara ute nu... Jag minns när vi bokade in detta mötet och både jag och barnmorskan fnissade lite och hoppades lite på att vi inte skulle ses då. MEN, det gjorde vi. Så nu har ett ultraljud blivit bokat på torsdag, jag hoppas att bäboooos har kikat ut innan dess. Dom två senaste veckorna har varit dom längsta i mitt liv!!!!!! Tusentals, intensiva sammandragningar som kväver mig. Den jobbigaste smärtan i fogarna. Mina lååår.... Min ryyyyggg!!!! Och hela tiden en liten oro för hur allt kommer att gå. Samtidigt som det är pirrigt och spännande. Bestäm dig bara för att komma ut nu, snälla :)

Nej. Redan nu märker vi att det här blir en mini-kopia av sin pappa. Ingeeen streeeesss..... Vi mår lite gött istället.

Ovido - Quiz & Flashcards